سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مبادا که بدگمانی بر تو چیره شود که [در این صورت] میان تو و هیچ دوستی، رابطه دوستانه ای برجای نمی گذارد . [امام علی علیه السلام]

ورزش

 
 
مضرات مصرف قند مصنوعی در ورزشکاران(دوشنبه 89 اردیبهشت 20 ساعت 10:43 عصر )
1- مصرف قند و شکر و مشتقات آن بعد از تمرین : موجب سستی و کسالت می شود و چربی خون نیز بالا می رود برعکس خرما، زیرا قند و شکر برای جذب خون نیاز به مواد دیگر دارد که معمولاَ آن را ندارد و برای جذب شدن از مواد ذخیره شده بدن مثل کلسیم، کروم، منیزیم و. . . . استفاده می کند بنابراین با مصرف شیرینی جات بعد از تمرین بدن بسیاری از املاح مفید و ضروری خویش را از دست می دهد، که موجب لطمه به سلامتی و صحت بدن نیز است.


2- مصرف قند و شکر ( شیرینی جات ) موجب تصلب شرائین و بیماریهای قلبی می شود و چربی خون نیز بالا می رود: زیرا در تحقیقات معلوم شده که کبد از اسید استیک کلسترول می سازد و مستقیم تحویل خون می دهد. قند و شکر اسید استیک ایجاد می کند و در نتیجه به طور غیر مستقیم اسید استیک در جدار رگها رسوب می کند. ضمن اینکه ترشح زیاد انسولین نیز همراه با چربی است. همچنین موجب بی نظمی و اضطراب ضربان قلب می شود.


3- قند و شکر ( شیرینی جات ) موجب بی نظمی در انجام وظایف بدن می شود: زیرا قند و شکر برای جذب، بسیاری از املاح مفید و کمیاب بدن را از بین می برد، و از طرف دیگر با کمبود این املاح آنزیمهای لازم ترشح نمی شود و اختلال در نظم بدن بوجود می آید (0کتاب الدواء بالماء ).


4- موجب ناراحتی‌ها و بیماریهای کبدی می شود: زیرا قند زمانی برای مصرف سلولها قابل استفاده است و می تواند تولید انرژی کند که به صورت منوساکارید (قند ساده) درآمده باشد در غیر اینصورت کبد باید این کار طاقت فرسا را انجام دهد و قند را برای جذب آماده نماید که در جریان این امر فشار زیاد به کبد وارد می شود.


5- قند و شکر (شیرینی جات) در واقع موادی مرده است که املاح و مواد معدنی آن در قسمت کارخانه از بین می رود. و نیروهای حیاتی خود را کاملا از دست داده است (با ترکیب شدن با مواد دیگر یا با حرارت شدید) ضمن اینکه با داروهای شیمیایی سفید می شوند و زیان آن واضح است.

6- خوردن قند و شکر موجب درد مفاصل و استخوان می شود، زیرا با خوردن آن کلسیم بدن بر ای جذب شیرینی مصرف می شود در نتیجه موجب پوکی استخوان و نرمی آن می شود. ضمن اینکه اختلال در نسبت کلسیم و فسفات بدن ایجاد می کند.


7- اثر شیرینی قند و شکر بر سیستم دفاعی و اعصاب بدن. از نظر علمی ثابت شده است، که خوردن قند و شکر قدرت گلبولهای سفید در از بین بردن میکروبها را کاهش می دهد بطوریکه موجب ضعف سیستم ایمنی بدن و تعطیل شدن وظایف بدن است. از طرف دیگر شیرینی جات مصنوعی موجب از بین رفتن ویتامین‌های Bکه برای اعصاب و بدن حیاتی است می شود. در نتیجه ناراحتیهای عصبی ایجاد می کند. دکتر جانسون دورفیلی می گوید: شیرینی جات مصنوعی یکی از غذاهای مهلک جسم است و موجب اضطراب و اختلال در سیستم عصبی انسان می شود.


8- موجب ناراحتیهای کلیوی می شود: زیرا دفع مایعات بدن را زیاد می کند که به مرور بافتهای داخلی کلیه دچار اشکال می شود. از طرف دیگر موجب تشکیل سنگ در مجاری ادرار می شود که از کلسیم ته نشین شده تشکیل شده است.


9- مصرف شیرینی جات مصنوعی موجب انواع بیماریها و ناراحتیهای زنانه می شود از جمله: کیست تخمدان، فیبرم، میوم، افتادگی رحم و مثانه، دردهای شدید در هنگام پریود (کتاب 15روزتاسلامتی جمشید خدادادی صفحه 202).

10- به طور کلی مصرف بی رویه شیرینی جات و قند و شکر بیماریهای دیگری نیز ایجاد می کند از قبیل: افسردگی، بیماریهای دندان و لثه، ناراحتی‌های پوستی، یبوست، انواع ناراحتی‌های عصبی، بی خوابی و پرخاشگری کودکان و . . . . (کتاب 15روزتاسلامتی جمشید خدادادی و کتاب الدواء بالماء دکتر صلاح الاجوی) با توجه به مضرات بسیار زیاد شیرینی جات آیا باز هم ارزش آن دارد که شخص شیرینی جات مصنوعی مصرف کند؟



لازم به ذکر است که بهترین جایگزین قند و شکر، عسل می باشد که بوسیله آن می توان انواع شیرینی جات سالم و مفید را تهیه نمود و یا شیرینی جات طبیعی دیگر مثل خرما، شیره خرما، انگور و . . . . . .







بازدیدهای امروز: 11  بازدید

بازدیدهای دیروز:17  بازدید

مجموع بازدیدها: 278014  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «